Bel Exit Reizen 0314 375 666
Binnen één werkdag jouw email beantwoord info@exit-reizen.nl
Blogs

Isa: Combireis New York & Florida (2024)

In April 2024 heeft Isa samen met haar zus een reis gemaakt naar New York en Florida. Deze combinatie is ideaal als je houdt van de afwisseling tussen stad en het strand. Lees het blog hieronder voor meer informatie over deze prachtige reis!

New York

Op 9 april vlogen we rechtstreeks met United Airlines van Amsterdam naar Newark Airport. Bij aankomst op het vliegveld namen we een shuttlebus en een trein naar het centrum van New York. Nadat we hadden ingecheckt in het hotel, besloten we de stad te verkennen. Het was een zonnige dag, dus liepen we richting Central Park. Onderweg maakten we natuurlijk foto's van Rockefeller Center en het Empire State Building. We brachten de rest van de middag door in de zon in Central Park en sloten de dag af met een overheerlijke slice New Yorkse pizza.

De volgende dag stonden we vroeg op om met de metro naar het 9/11 Memorial te gaan. Dit indrukwekkende monument herdenkt de slachtoffers van de aanslagen op 11 september 2001. Na het bezoek namen we de metro richting Brooklyn Bridge. Na hier overheen gelopen te zijn was het tijd voor een lunch in Chinatown. Een bezoekje aan Little Italy mocht natuurlijk niet ontbreken. Later op de middag gingen we naar misschien wel de bekendste plek van New York, Times Square, waar de drukte en de vele billboards de echte stadse sfeer creëren. Na het eten bezochten we Summit One Vanderbilt. Dit hoge gebouw biedt niet alleen een prachtig uitzicht over de stad, maar is ook een hele ervaring om te bezoeken. De binnenkant van het gebouw is supermodern met coole architectuur en technologie, waardoor het een perfecte plek is voor Instagram-waardige foto’s.

Tip! Bezoek Summit One Vanderbilt in de avond voor het mooiste uitzicht op alle lichtjes van de stad.

9/11 Memorial

Uitzicht vanuit Summit One Vanderbilt

Op onze laatste dag in New York besloten we te gaan winkelen in Manhattan. Een bezoek aan een disigneroutlet mocht niet ontbreken. Na een dag vol winkelen reisden we met volle koffers terug naar Newark Airport, waar we vervolgens door vlogen naar Orlando.

Orlando

Na onze avondvlucht kwamen we rond middernacht aan in Orlando. Op het vliegveld stond een huurauto voor ons klaar en zijn we naar ons hotel gereden. De volgende ochtend brachten we een bezoek aan de vakantieparken Windsor Hills, Windsor Palms, Paradise Palms en Champions Gate. Mocht je interesse hebben om te verblijven in een appartement, townhome of villa in een van deze parken, informeer dan bij onze reisadviseurs! In de middag ontspanden we bij het zwembad van ons hotel en genoten van het mooie weer.

De volgende dag reden we met de huurauto richting Titusville, ongeveer 45 minuten van Orlando. Titusville staat vooral bekend om het Kennedy Space Center, een must-see tijdens onze reis. We besloten het park te verkennen zonder rondleiding. Door de tentoonstellingen, ruimtevaartuigen en lanceerplatforms kom je meer te weten over de geschiedenis van het Amerikaanse ruimtevaartprogramma. Na een leerzame dag reden we via Cocoa Beach terug naar ons hotel voor de laatste nacht in Orlando.

Kennedy Space center

Bonita Springs

Na 3 nachten in Orlando zetten we onze reis voort naar Bonita Springs. Tijdens deze rit langs de Golf van Mexico hebben we een stop gemaakt bij Indian Shores, een charmant kustplaatsje met betoverende stranden en kristalhelder water. Na een verfrissende duik en een smakelijke lunch met verse zeevruchten reden we verder. Na nog een korte tussenstop in Naples bereikten we ons hotel waar we incheckten.

De volgende ochtend stond in het teken van winkelen in Miromar Outlets, op slechts een kwartiertje rijden van ons hotel, waar we allerlei Amerikaanse merken tegen voordelige prijzen konden vinden. In de middag kozen we opnieuw voor verkoeling in de zee, dit keer bij Barefoot Beach. Net als Indian Shores beschikt ook dit strand over wit zand en kristalhelder water. De avond sloten we af met een heerlijk diner in Lake House Bar & Grill.

Barefoot Beach

Everglades

Na twee ontspannen dagen in Bonita Springs reden we door richting Marathon. Een niet te missen tussenstop op deze route zijn de Everglades. Een aanrader is om de Everglades te verkennen met een airboat tour bij het Everglades Safari Park. Tijdens deze ongeveer 40 minuten durende tocht door de moerassen ga je, begeleid door een gids, op zoek naar alligators. Na de boottocht heb je voldoende tijd om zelfstandig door het park te wandelen en zelfs een korte alligator show bij te wonen.

Alligator in Everglades Safari Park

Marathon

Na het verkennen van de Everglades vervolgden we onze reis naar Marathon. De route naar het eiland gaat over U.S. Highway 1, ook wel bekend als ‘the Overseas Highway’. Deze weg biedt een prachtig uitzicht over het azuurblauwe water aan beide kanten. We kwamen het begin van de avond aan in Marathon.

De volgende ochtend bezochten we The Turtle Hospital. In dit ziekenhuis worden gewonde en zieke schildpadden behandeld voordat ze weer worden vrijgelaten in de oceaan. Als bezoeker kun je een rondleiding volgen om meer te leren over het belangrijke werk dat wordt verricht om deze bedreigde dieren te redden. In de middag kozen we ervoor om nogmaals af te koelen aan het strand, ditmaal bij Sombrero Beach. Het is een populair strand met mogelijkheden om te snorkelen en zwemmen, de perfecte plek om te ontspannen!

Sombrero Beach

Miami

Na een ontspannen middag aan het strand was het alweer tijd om door te rijden naar onze laatste bestemming: Miami. Aangekomen bij ons hotel besloten we een wandeling te maken langs Ocean Drive. Door het enorme aanbod aan restaurants was het moeilijk te kiezen waar we zouden eten, maar uiteindelijk kozen we voor een seafood restaurant met heerlijke cocktails. Na een korte strandwandeling keerden we terug naar ons hotel.

De laatste dag van onze reis stond in het teken van relaxen. We begonnen de dag met winkelen. Miami heeft tal van leuke boutiekjes en lokale winkels. Natuurlijk konden we geen souvenirs overslaan. ’s Middags bezochten we Miami Beach. Via ons hotel konden we gratis de hele middag op een strandbedje luieren en genieten van het prachtige weer. Voor ons laatste diner besloten we om te eten bij Oh Mexican, waar we absoluut de Birria Tacos moesten proberen – overheelijk! Na een ontspannen dag keerden we terug naar ons hotel.

Miami Beach

Terugreis

Na een fantastische reis van 11 dagen was het tijd om terug te keren. We reden naar Miami Airport, waar we eerst de huurauto inleverden. Vervolgens vlogen we terug naar Amsterdam, met een korte overstap op Houston Airport, waar we in de ochtend aankwamen. Het was echt een onvergetelijke reis!

Wil je ook de combinatie van New York en Florida ontdekken? Bekijk onze Magic East Coast reis eens!

Ben je alleen benieuwd geworden naar wat Florida te bieden heeft, dan is onze Florida Circle reis wellicht iets voor jou.

Hotelklasse en vanafprijs zijn aangepast op basis van jouw pakketkeuze
We hebben de bestemmingen van je reis aangepast