Bel Exit Reizen 0314 375 666
Binnen één werkdag jouw email beantwoord [email protected]
Blogs

Estelle: Hawaii Islandhopping (2024)

Aloha! In Augustus bezocht Estelle drie eilanden van Hawaii in twee weken: Oahu, Kauai en Maui. In deze blog post deelt ze haar ervaringen en tips over deze onvergetelijke reis! Deze reis ook maken? Vraag hier een vrijblijvende offerte aan:  Hawaiian Islandhopping.

Vluchten vanaf Amsterdam naar Honolulu (HNL)

Onze reis naar Hawaii begint met een vlucht vanaf Amsterdam (Schiphol) naar Honolulu (Oahu). Er bestaan geen directe vluchten van Amsterdam naar Hawaii, en een tussenstop is fijn vanwege de enorme afstand. Wij vlogen met United Airlines en hadden een overstap op San Francisco. Alles verliep soepel, en met een overstaptijd van 2 uur en 10 minuten hadden we meer dan voldoende tijd om de volgende vlucht te halen.

Bij aankomst op San Francisco International Airport (SFO) gingen we eerst door de douane, zoals gebruikelijk bij aankomst in de VS vanuit Europa. Mijn eerste tip is om vooraf de CBP Mobile Passport Control (MPC) app te downloaden. Dit zorgt ervoor dat je bij drukte minder lang hoeft te wachten voordat je customs door bent. Dankzij deze app konden wij aansluiten in de speciale rij voor mobiele gebruikers, en waren we binnen 15 minuten door de douane heen. Na het passeren van de douane liepen we door naar de bagage claim en haalden we onze koffers van de band, en legden deze vervolgens op de speciale transfer band van United Airlines. Dit wordt heel duidelijk aangegeven en is alleen verplicht bij de overstap op de heenreis. Vervolgens hadden we nog wat tijd om rond te lopen op de luchthaven van San Francisco, voordat we naar de gate gingen voor onze vlucht naar Oahu (HNL). De vlucht duurde ongeveer vijf en een half uur, en we hebben het grootste deel van de tijd geslapen, aangezien we om 21:35 lokale tijd op Oahu aankwamen. De vlucht was niet vol, waardoor we met z'n tweeën een rij voor drie personen hadden. Bij aankomst op HNL haalden we onze koffers van de bagageband en namen we een taxi (Uber) naar Waikiki Beach, waar ons hotel zich bevond.

Het eerste eiland: Oahu

We verbleven vijf nachten op Oahu en kozen voor het Hyatt Centric, een goed hotel op een toplocatie dichtbij Waikiki Beach (Honolulu). Dit gebied deed ons denken aan Miami South Beach, met (luxe) winkelstraten, trendy restaurants en veel leuke koffiezaakjes. De eerste twee dagen hebben we rustig Waikiki Beach verkend. Het strand zelf is prachtig in de directe omgeving kun je ook veel leuke dingen doen. We brachten een ochtend door met het hiken van Diamond Head, een populaire wandeling die een fantastisch uitzicht geeft over Honolulu en de kustlijn. Op een andere dag bezochten we Pearl Harbor, een absolute aanrader voor iedereen die van geschiedenis houdt. We waren diep onder de indruk. Het bezoekerscentrum is mooi aangelegd en sereen, en we boekten de dag van te voren ook de boottocht naar de USS Arizona voor slechts 1 USD via Recreation.gov.

De laatste drie dagen huurden we een auto via Alamo om de rest van het eiland te ontdekken. Oahu is enorm divers, en we wisten al snel dat er veel meer te zien was dan alleen Waikiki. Wat indruk maakte was onze roadtrip naar de North Shore, waar de surfcultuur van Hawaii echt leeft. We kozen voor een scenic route vanaf Waikiki in plaats van de snelle route, hierbij onze link naar Google Maps die kan worden gebruikt in CarPlay. Deze route bracht ons langs de oost- en noordkust van het eiland, waar het landschap ruiger en groener wordt. Onderweg stopten we onder andere bij de Kualoa Ranch, bekend van de Jurrassic Park films. We eindigden de dag in een bar in Haleiwa Historic Center, een nog authentiek Hawaïaan dorpje.

Ons favoriete strand op Oahu was Waimanalo Beach. Dit strand ligt net onder het wereldberoemde Lanikai Beach, dat bekend staat als een van de mooiste stranden ter wereld en absoluut een bezoek waard is. Waimanalo Beach is echter iets rustiger, maar minstens zo mooi, met zijn witte zand, helderblauwe golven en prachtige palmbomen. Je kunt er makkelijk (en gratis) parkeren.  We hebben na een lange stranddag heerlijk gegeten bij Buzz's Original Steakhouse, een gezellig restaurant vlakbij deze stranden waar je buiten op het terras kunt dineren.

Waimanalo Beach

Vluchten vanaf Honolulu naar Kauai (LIH) met Hawaiian Airlines

Na vijf nachten op Oahu leverden we onze huurauto bij Alamo op de luchthaven weer in en vlogen we met Hawaiian Airlines door naar Kauai. De autoverhuur bevindt zich direct bij Daniel K. Inouye International Airport, en de transfer naar de terminal wordt efficiënt verzorgd met een ruime, airconditioned shuttlebus, zoals gebruikelijk op de Hawaïaanse luchthavens. Via Exit Reizen hadden we één international ticket met United Airlines geboekt, waardoor onze ruimbagage ook automatisch inbegrepen was  bij de vliegtickets van Hawaiian Airlines. Top geregeld, en we hadden ook al online kunnen inchecken voor deze vlucht. De vlucht naar Kauai duurde niet langer dan 40 minuten en verliep wederom soepel. De luchthavens op de Hawaïaanse eilanden zijn klein en goed met elkaar verbonden, wat alles heel eenvoudig en efficiënt maakt. Op de airport van Oahu was er zelfs een mooie binnentuin waar we in het zonnetje tussen de palmbomen konden wachten op onze vlucht. Bij aankomst op Kauai haalden we direct onze huurauto op, wederom bij Alamo. We kregen een geweldige Jeep mee. Het was een fantastische auto met een open dak, perfect voor het verkennen van het eiland. Er was geen wachttijd bij de autoverhuur, en de medewerkers waren ook hier erg vriendelijk en relaxed. Island vibes!

Het tweede eiland: Kauai

We verbleven vier nachten op Kauai naast Poʻipū Beach, in het zonnige zuiden van het eiland. Dit deel van Kauai was perfect om te zwemmen, surflessen en het observeren van zeeschildpadden en zeehonden die daar op het strand rusten. We zagen bijvoorbeeld een groep van ongeveer 30 Hawaiian green sea turtles ("honu") op een paar meter afstand! De locatie op het eiland was verder ook ideaal voor het verkennen van de twee mooiste spots van Kauai: Waimea Canyon en Nā Pali Coast State Wilderness Park.

We raden aan om een volle dag te besteden aan het verkennen van Waimea Canyon. Wij deden daar de Canyon Trail. De Canyon Trail is een intensieve maar redelijk korte hike van ongeveer twee tot drie uur die je midden door de canyon voert en langs een waterval brengt. Het is een actieve manier om de de uitzichten  van de canyon van dichtbij te ervaren. Als je terug bent bij de auto kun je nog iets iets verder doorrijden naar de Kalalau Lookout voor geweldig uitzicht op de Nā Pali Coast. De route van- en naar de Waimea Canyon alleen al is indrukwekkend en een leuke tijdsbesteding.

De volgende dag bezochten we Nā Pali Coast State Wilderness Park, de belangrijkste reden van ons bezoek aan Kauai! Toegang tot de Nā Pali Coast  is niet eenvoudig; je moet van tevoren reserveren, en het gebied zelf is alleen te voet of met een bootexcursie vanaf het water te verkennen. We maakten gebruik van de shuttle service (reservering verplicht) vanaf Ha'ena State Park om bij Nā Pali te komen. Je parkeert je auto buiten het gebied en wordt door locals naar Ha'ena State Park gebracht, waar je duidelijke uitleg krijgt over het park en de wandelroutes om de Nā Pali Coast te verkennen. Wij kozen ervoor om, net als veel andere wandelaars, een deel van de Hanakapi'ai Falls Trail te lopen. Veel hikers keren om bij het strand, waardoor de wandeling wordt ingekort tot ongeveer 3,2 kilometer heen en terug. De klim door de jungle langs deNā Pali Coast is indrukwekkend, en je komt uit bij een prachtig strand midden in de ongerepte natuur.  Het is handig om waterschoenen mee te nemen, omdat je op het laatste stuk door een stromende beek moet klimmen.

Kauai is werkelijk een groen paradijs; de natuur is adembenemend mooi. Hoewel er buiten de natuur niet veel te doen is op het eiland, hebben wij enorm genoten van ons verblijf. We verbleven in een fantastisch hotel met een gezellige sushibar, en de drie volle dagen die we met onze Jeep op het eiland doorbrachten, waren perfect om de prachtige omgeving te verkennen.

Waimea Canyon

Het derde eiland: Maui

Het derde en laatste eiland wat wij bezochten was Maui, weer een eiland met een uniek karakter en zeker een gezellige sfeer. We verbleven in het plaatsje Kihei, ons verblijf in het Maui Coast Hotel was fantastisch. Dit hotel, waarmee Exit Reizen al lange tijd samenwerkt, heeft recentelijk een nieuwe toren geopend en beschikt over nieuwe kamers. De locatie, kamers en service waren top. Het recent geopende zwembad was de ideale plek om bij te komen van onze reis tot nu toe, en aan de overkant van de straat ligt Kamaole Beach, een heerlijk strand. Het hotel leende ons gratis twee beach cruiser fietsen, waarmee we de rest van de baai konden verkennen.

Tijdens ons verblijf op Maui hebben we surflessen gevolgd bij Maui Wave Riders, op slechts 5 minuten rijden van ons hotel. Het was een geweldige ervaring! In 2 uur leerden we echt zelfstandig op de surfplank staan, en de rest van de dag mochten we de surfplanken gebruiken om zelf te oefenen. Verder brachten veel tijd door op Keawakapu Beach, een prachtige baai ideaal voor snorkelen en heerlijk zonnen.

In Maui hebben we een volledige dag genomen om de beroemde Road to Hana te rijden. Wat een indrukwekkende route! Het is een zeer kronkelige weg langs de kustlijn met adembenemende uitzichten. Onderweg bezochten we de Garden of Eden Botanical Gardens, waar je tussen exotische planten panoramische uitzichten hebt over de kust en verschillende watervallen. We kwamen ook langs Waianapanapa State Park (reservering verplicht), waar we naar Black Sand Beach wandelden.

In de avonden op Maui dineerden we voornamelijk bij de prachtige restaurants gelegen bij Wailea, en maakten we daar wandelingen over de lange boardwalk langs de kust tijdens de zonsondergang.

Road to Hana
Uitzicht vanaf Road to Hana

Reis terug naar Nederland via San Francisco!

Tijdens onze terugreis vanaf Maui (OGG) hadden we een langere overstap op San Francisco, wat gebruikelijk is bij vluchten vanuit Hawaii naar Europa. Met een overstap van ongeveer 8 uur en onze bagage die automatisch werd doorgelabeld naar Amsterdam, hadden we genoeg tijd om de airport een aantal uur te verlaten en San Francisco te verkennen!

Na aankomst op de luchthaven van San Francisco namen we een Uber naar Chrissy Field. Vanaf daar wandelden we naar Fisherman's Wharf voor ontbijt. De vroege ochtendwandeling door het park bij de Golden Gate Bridge bood een prachtig uitzicht op de brug en de skyline van de stad. Na het ontbijt namen we de Cable Car van Fisherman's Wharf naar Union Square, waar we wat tijd doorbrachten met winkelen en een lunch. Vervolgens namen we een taxi terug naar de luchthaven. Het was een geweldige ochtend en middag in San Francisco, hierbij de route die we hebben genomen om in een korte tijd de highlights van San Francisco mee te pakken: Google Maps.

Bij terugkomst op SFO hoefden we alleen nog door de security met onze handbagage en konden we direct doorlopen naar de gate. We vlogen terug naar Amsterdam na een geweldige reis!

Cable Car Fisherman's Wharf
Cable Car vanaf Fisherman's Wharf

Hotelklasse en vanafprijs zijn aangepast op basis van jouw pakketkeuze
We hebben de bestemmingen van je reis aangepast